Rozmaite gatunki szarańczy. Cykle ilustracyjne i formy komiksowe w polskiej prasie XIX w.

Który z polskich ilustratorów zainspirował Stanleya Kubricka? * Kogo nazywano „polskim Rembrandtem”, a później przez lata więziono przykutego łańcuchem do ściany w szpitalu dla obłąkanych? * Który z polskich artystów komiksu chciał być baronem Münchhausenem? * Jak cenzor z drukarzem założyli największy magazyn ilustrowany? * Kto był największym „komiksowym piratem” w Królestwie Polskim, a
kto założył pierwszy fandom i sprzedawał gadżety? „Rozmaite gatunki szarańczy. Cykle ilustracyjne i formy komiksowe w polskiej prasie XIX wieku”

Lata 50. i 60. to początek „złotej ery” polskiego XIX-wiecznego komiksu prasowego, gdy artyści z Warszawy, Krakowa, Poznania i Lwowa stworzyli nowoczesny, ściśle związany ze światowymi trendami model prasy ilustrowanej, w którym jedną z najważniejszych ról odgrywały historyjki obrazkowe i cykle rysunkowe towarzyszące arcydziełom polskiej literatury…

Zamknięty w miękkiej oprawie, obfitujący w nienagannie dobrany materiał ilustracyjny tom „Rozmaite gatunki szarańczy” to kolejna mocna pozycja w dorobku autora cyklu „Nie tylko Yorgi. Historia świętokrzyskiego komiksu”: rzecz, która ze względu na styl prowadzonej przez autora narracji ma szansę zainteresować nie tylko prasoznawców i badaczy komiksowego medium skoncentrowanych na jego (pra)początkach.
Przemysław Pieniążek, Perły z lamusa, „art papier”

Chmielewski, tak jak w poprzednich swoich książkach, wymienia mnóstwo nazwisk, cytuje, przytacza recenzje krytyczne sprzed lat. Tworzy panoramiczny obraz świata ilustracji, stopniowo wdzierającego się do świata literatury i czasopism.
Marcin Bałczewski, Komiksowe szarańcze XIX wieku, „Nowy Napis

Porównaj ceny

Szczególnie polecamy

Pozostałe księgarnie

Szczegóły wydania